Home | Kontakt |

Geolokalizacja po numerze IP, treść zapytań w wyszukiwarce, cookies

Kilka ważnych kwestii

Co warto wiedzieć o potencjalnym kliencie zanim wyświetli się mu strona WWW ?

Już od dawna specjaliści od reklamy internetowej wykorzystują techniczne możliwości jakie daje internet do ustalenia preferencji potencjalnego klienta. Ustalono, że średni czas poszukiwania właściwej informacji na stronie www wynosi ok 1,5 minuty. Jednak klienci poszukujący towarów w internecie poświęcają każdej stronie tylko około 10 s !!! To bardzo mało czasu na przedstawienie właściwej informacji. Wasza strona będzie przeglądana przez internautów poszukujących nieruchomości i od tego jak zagospodarujemy ten czas zależy Wasz sukces. Opisane poniżej sposoby to tylko przykłady zastosowań. Sposobów wykorzystania jest dużo więcej i trudno je opisać w ramach jednego artykułu. Stosowanie takich technik ma sens tylko wówczas kiedy biuro nieruchomości ma dużo ofert.

Geolokalizacja IP

Wyświetl oferty z terenu na którym znajduje się Twój potencjalny klient

Czym bardziej rozległy teren działania naszego biura (województwo, cała polska ) tym więcej rozrzuconych po tym terenie ofert. Jeżeli przyjmiemy, że nasz klient zamierza nabyć nieruchomość w tej samej miejscowości co aktualnie przebywa to po ustaleniu jaka to miejscowość wyświetlimy mu w np. w części strony nazwanej "oferty premium" losowo wybrane oferty z tego rejonu. Jeżeli np. jego drugim krokiem będzie wybór mieszkań do sprzedaży to nasze oferty premium będą zawierały mieszkania na sprzedaż w tej miejscowości. Wyznaczona miejscowość będzie tak długo brana pod uwagę aż klient nie wskaże innej. To najprostszy scenariusz wykorzystania takiej informacji. Mamy średnio tylko 10s-90s na faktyczne zainteresowanie swoją ofertą i czym prędzej klient trafi na to co go interesuje tym dłużej pozostanie na naszej stronie. Jak to zrobić ? Czy to naprawdę możliwe ?

Każdy komputer ma indywidualny adres IP służący identyfikacji elementów w sieci( komputery, routery, serwery itp ). To właśnie ten adres posłuży nam do identyfikacji miejscowości w której znajduje się nasz potencjalny klient. Wprawdzie niektórzy dostawcy internetu nie zapewniają stałego adresu IP, ale być może pula adresów dla danego regionu pozwala w miarę prawidłowo identyfikować położenie. Nie ma żadnej reguły która wyznacza współrzędne geograficzne wg adresu IP. Będziemy potrzebować więc bazę danych adresów IP z odpowiadającymi im lokalizacjami. Samodzielne zgromadzenie takich informacji jest nierealne. Musimy więc kupić bazę danych lub usługę Geolokalizacji IP albo skorzystać z bezpłatnej wersji z ograniczeniami. Jak wspomniałem na wstępie technologia ta jest przydatna dla biur i portali posiadających oferty przynajmniej w obrębie całego województwa, a najlepiej kliku lub całej Polski. Przykład pokazuję działanie takiego systemu. Na mapie pokazana jest Twoja orientacyjna lokalizacja i adres IP. Mechanizm działania oparty jest na uproszczonej bazie danych dlatego nie wszystkie wskazania są dokładne. Rozdzielczość tej metody zapewnia w miarę prawidłową identyfikacje miejscowości. Aby uzyskać większą dokładność należy skorzystać z płatnej wersji. Bazę danych dostarcza firma MaxMind. Skrypt strony przed wyświetleniem odczytuje lokalizację i „dobiera komponenty” dla rubryki OFERTY PREMIUM.





Do czego można wykorzystać zapytanie w wyszukiwarce ?

HTTP_REFERER - Zmienna systemowa serwera

Posiadanie własnej strony WWW nabiera prawdziwego sensu dopiero wtedy kiedy trafiają na nią potencjalni klienci za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych. Każde zapytanie i przekierowanie z wyszukiwarki internetowej powoduje zainicjowane na serwerze zmiennej o nazwie HTTP_REFERER. Jej odczyt i analiza zawartych w zapytaniu słów kluczowych pozwala podobnie jak z przypadku Geolokalizacji IP sterować doborem treści strony . Oczywiście ktoś może powiedzieć, że treść strony jest dopasowana do zapytania skoro wyszukiwarka zaindeksowała ją dla danej frazy. To oczywista prawda, ale koncepcja zakłada wykorzystanie informacji z HTTP_REFERER w ciągu całego pobytu na stronie. Analizując zapytanie dowiadujemy się natychmiast o tym czego szuka klient i możemy wykorzystywać tę informację na kolejnych odwiedzanych podstronach. To może być cenniejsza informacja od Geolokalizacji IP. Odpowiedni algorytm pozwoli np. na dobór prezentowanych ofert PREMIUM.

Cookies - Z czym to się je ?

Klient wrócił na naszą stronę - dowiedzmy się co go interesowało podczas poprzedniej wizyty

Cookies (ciasteczka) to krótka informacja tekstowa zapisywana w systemie czyli komputerze naszego potencjalnego klienta. Ta informacja może zawierać treść związana z akcją podczas poprzedniego pobytu na naszej stronie. Standardowo każdorazowe odwiedziny strony inicjują odczyt cookies. Treść ciasteczka może zawierać np. parametry wyszukiwania jakie klient wybrał podczas poprzedniej wizyty. Jeżeli więc klient oglądał mieszkania we Wrocławiu w cenie do 250 000 PLN to jest to wystarczająca informacja aby sterować wyświetleniem ofert w dziale PREMIUM tak aby były one jak najbardziej dopasowane do preferencji.

Umiejętne wykorzystanie opisanych sposobów sterowania treścią strony WWW daje wzrost zainteresowania ofertami nawet do 500% !!! Dlatego warto zainwestować w takie rozwiązanie. Aby zapewnić odpowiednią ilość gości strona musi być pozycjonowana, zaś cała zawartość optymalizowana. To dość trudne ponieważ zawartość strony zmienia się ciągle wraz z ofertami. Będzie temu poświęcony oddzielny rozdział.

2008-08-10 14:32:15

Napisz swój komentarz.

Pola wymagane zostaly oznaczone znakiem *


nie będzie publikowany
http://


Reklama

XHTML CSS